Stories

Möt Hanna, HR Chef på Releasy

Hanna Owe arbetar som HR Chef på huvudkontoret hos Releasy, en roll som innebär ett helhetsansvar för HR & Lön-avdelningen och dess planerade aktiviteter. Vad jobbar HR-avdelningen med och hur många ingår i ditt team? HR är vår personalavdelning och står för Human Resources. Idag är vi fem ...

Läs mer

Alexandra berättar om hennes resa i Karriärtrappan

Hos Releasy finns det en Karriärtrappa som består utav fem steg. Varje steg innehåller tydliga mål, utbildningar och olika förmåner. Genom Karriärtrappan blir det tydligt för Kundservicemedarbetarna vad som förväntas, och vad de kan förvänta sig, i varje steg. Releasy tycker att om en ...

Läs mer

Att utvecklas och göra karriär med bara gymnasieutbildning

Johan Danielsson sökte sig till Releasy i maj 2016 efter att ha sett en annons i lokaltidningen. Läs om Johans utveckling och karriär på Releasy. – Jag kommer ihåg att jag fick jobbet i perfekt tajming och att allt klaffade rent tidsmässigt, berättar Johan. Vidare berättar Johan att han började ...

Läs mer

Läs om Gabriels fantastiska karriärresa på Releasy!

Gabriel Henriks är en trygg ledare med gedigen erfarenhet inom kundservice, ledarskap och planering. I rollen som COO ansvarar Gabriel för att säkerställa en hållbar organisation med trivsel bland medarbetare, ekonomisk lönsamhet och hög leveranssäkerhet mot våra kunder på alla våra siter inom ...

Läs mer

Daniel och hans resa till Utbildare på Releasy

Daniel började på Releasy som kundservicemedarbetare/”Agent”, men hade planer att studera till lärare så småningom. När Daniel blev befordrad till utbildare hos Releasy valde han att stanna kvar i bolaget istället för att studera vidare, eftersom han fick möjlighet att arbeta med det han ...

Läs mer

Från Kundservicemedarbetare till Gruppchef

Caroline Carlson arbetar som Gruppchef för den Digitala kundtjänsten, vilket är en helt ny roll och avdelning hos Releasy i Stockholm. Hur hamnade du i din roll på Releasy? Jag började på Releasy 2015, då i rollen som kundservicemedarbetare i Linköping. Till en början såg jag tjänsten mest som ...

Läs mer

Helenas resa till Team Leader på bara ett år i Barcelona

Hur kommer det sig att du blev befordrad till Teamledare så snabbt? Jag är väldigt driven som person och tycker om att coacha, hjälpa och utveckla andra. Sedan har jag även arbetslivserfarenhet av ledarskap sedan tidigare, då jag har arbetat som arbetsledare på Max samt varit Platschef på ...

Läs mer

Vad innebär jobbet som Quality Assurance Manager?

David Josefsson arbetar idag som Quality Assurance Manager på Releasy i Barcelona. En roll som innebär ansvar för analys, kvalitetssäkring och effektivisering gentemot en av våra uppdragsgivare. Vilka roller har du haft inom bolaget? Jag började på Releasy 2017, då som kundservicemedarbetare i ...

Läs mer

Hur är det att jobba i kundtjänst?

Jessica Svensson jobbar idag som Kundtjänstmedarbetare och Receptionist hos Releasy. Hon menar att en bra kundservice är när man ger den bästa kundupplevelsen till alla kunder. En vanlig dag beskriver hon som varierande och social, då man har kontakt med många olika människor. Hör Jessica själv ...

Läs mer

Vad innebär rollen som Team Leader?

Daniel Forsberg arbetar som Team Leader för SL, en tjänst som innebär direkt personalansvar och att se till att sitt team levererar mot uppsatta mål. I teamet ingår 25 personer som sitter vid SL Kundtjänst Sergels torg. Hur hamnade du på Releasy? Jag har ett stort intresse för SL och ...

Läs mer

Vad är det bästa med att jobba på Releasy?

Vi frågade några av våra medarbetare vad de tycker är det bästa med Releasy och fick följande svar: • Högt i takt • Hjälpsam företagskultur • Öppet mellan kollegor och chefer • Vi lyfter upp varandra • Stora utvecklingsmöjligheter • Bra arbete belönas • Härliga kollegor • Bra stämning

Läs mer

Vad är det bästa med kundtjänstyrket?

Vi frågade några av våra medarbetare i Linköping vad de tycker är det bästa med att jobba med kundtjänst och fick följande svar: • Man får hjälpa människor i vardagen. • Man får möta många olika personligheter. • Känslan man får när man lyckas vända en missnöjd kund till att bli nöjd. Vi på ...

Läs mer

Vad innebär jobbet som Rekryterare & Onboarder?

Christina jobbar idag som Rekryterare och Onboarder på Releasy. Med sina 20 år på företaget har hon en gedigen erfarenhet av branschen och expert på att hitta de bästa talangerna! Hur hamnade du på Releasy? Jag började på Releasy som Teamledare, en roll som innebar direkt personalansvar och att ...

Läs mer

Möt Hanna i rollen som Real-Time Manager

Hanna började arbeta som kundservicemedarbetare/”Agent” hos Releasy. Till en början var hon väldigt skeptisk till att prata med främlingar i telefon, men arbetet överträffade alla hennes förväntningar. Idag har hon utvecklats både på ett personligt- och professionellt plan. Hör Hanna själv ...

Läs mer